Hírek

A Palánták Szegeden jártak

A Palánta csoport a 29. Országos Gyermek és Ifjúsági Néptáncfesztiválra két táncanyaggal is készült.

A beszámolót Ibrányi Dorka írta:

A Palánta csoport április 13.-án a 29. Országos Gyermek és Ifjúsági Néptáncfesztiválra volt hivatalos. A csomagok és a ruhák bepakolása után körülbelül 8-kor startolt el a busz a Reac pályáról. A buszon a lányoknak befonták a haját, a fiúknak pedig szabadfoglalkozás volt. Nagyon jó volt a hangulat, szinte észre sem vettük és már Szegeden voltunk.

Amikor megérkeztünk először az öltözőnket foglaltuk el az Agórában, ami egy művelődés központ. Majd elmentünk ebédelni, egy közeli étterembe. Ebéd után volt még egy kis szabadidőnk, amit mindenki máshogy töltött el, mi például társasoztunk, de többnyire mindenki játszott valamit. A mi kis „pihenésünknek” akkor lett vége, amikor el kellett kezdeni felöltözni a kalocsai viseletbe, hogy a színpadon is elpróbálhassuk a koreográfiát. Egy kis szusszanás és ruhaigazítás után a közönségnek és a zsűrinek is előadtuk a Kalocsai mesénket. Úgy éreztük nagyon jól sikerült, élveztük a táncot és mindenki nagyon odatette magát.  A szatmári táncunkat egy órás öltözés, készülődés után szintén bemutattuk. Mind a két produkcióra nagy tapsot kaptunk, sőt valaki szerint az egyik zsűritag felállva tapsolt nekünk! Nagyon örültünk, mert éreztük, hogy jók voltunk és a nagy taps is klassz volt. Boldogan lettünk újra civilek, (már ami a ruhákat illeti) és amíg Tomi bácsi meghallgatta a szakmai értékelést, mi körülnézhettünk az Agórában. Egy kiállításon láttunk sok szép szegedi papucsot, gyöngyöket. Az előadás alatt fotókat készítettek rólunk, amiket meg is vehettünk. Elrepült az idő és ott kellett hagynunk a művelődési házat, mert a vacsora nem várt…J

Miután a vacsorát megettük elfoglalhattuk a szállásunkat is, ami Szegedi Piarista Gimnáziumának a kollégiumában volt. Elfoglaltuk a szobáinkat, felhúztuk az ágyneműt, majd a lányok összeültek az egyik szobában Bang-ezni. A fiúk valahol máshol szórakoztatták magukat. 10 órakor sajnos abba kellett hagyni a játékot, Heni kérésére elindult a lefekvési procedúra. Volt még egy kis bandázás, de nemsokára mindenki visszavonult a saját szobájába aludni.

Reggel viszonylag későn kelt mindenki. Reggelire két szendvicset és egy palack vizet kaptunk. A személyes holmijainkat összeszedtük, elhagytuk a kollégiumot és visszamentünk az Agórába. A buszon tudtuk meg, hogy nem jutottunk be a Gálára. Elszomorodtunk, de hamar beletörődtünk a dologba, mert fel voltunk rá készítve. Az Agórában tulajdonképpen már nem csináltunk semmit, az udvaron ücsörögtünk és beszélgettünk , majd felkerekedtünk, hogy egy kicsit körülnézzünk a városban. Megnéztük a híres Dóm teret és fotózkodtunk a SZEGED feliratnál, majd a Tisza partján folytattuk városnéző utunkat. Az egyik belvárosi híd hídfőjénél találtunk egy játszóteret, amire az "érett" tizenéves csoport gyorsan rávetette magát, elüldözve az éppen ott játszó gyerekeket. Miután kijátszottuk magunkat, elmentünk ebédelni, és tartottunk a buszban egy kis csendes pihenőt. Senki sem aludt, a többség halkan beszélgetett. Jó volt semmit tenni, így együtt. Ezt követően elmentünk a Dugovics térre, ahol mindenféle nyalánkságot lehetett venni. Egy forgalmas sétálóutcán keresztüljutva találtunk egy színpadot ahol éppen egy koncertet tartottak; a színpad előtti téren a lányok fele beállt táncolni, a másik fele videózta őket. Sajnos nem sokáig maradtunk ott, mert el kellett indultunk a Szegedi Nemzeti Színházhoz, ugyanis jegyet kaptunk a Gálaműsor 1. felvonására.

Kíváncsian vártuk milyen csapatok jutottak be. Pár perccel azután, hogy elfoglaltuk a helyeinket a nézőtéren elkezdődött az előadás. Sok mese alapú produkciót láthattunk, amik nagyon érdekesek voltak, de mindannyian azt éreztük, hogy a Kalocsai mesénk hiányzik onnan. Megérdemeltük volna, hogy mi is táncolhassunk a Gálán. Az 1. felvonás vége után gyorsan a buszhoz siettünk és elindultunk hazafelé. A kapott kakaós csiga hamar elfogyott.

Nagyon élveztük ezt a Fesztivált, örülünk, hogy együtt lehettünk, hogy táncolhattunk és remélem, hogy jövőre mi is ott leszünk a Gálán!

logo white

A rákospalotai Szilas Néptáncegyüttes Budapest XV.kerületében a kulturális és civil élet kiemelt résztvevőjévé, mozgatórugójává és formálójává vált. A honlap összegzi az együttes működését.