Hírek

Montenegróban járt az Ifi és Felnőtt tánckar

Az idei nyár is tartogatott az ifi és felnőtt táncosainkak sok élményt és meglepetést. Gyönyörű tengerpartjával, csodás hegyeivel és vadregényes tájaival fogadta a csoportot Budva városa Montenegróban júl. 1-6 között.

Tomin Orsi ifi táncosunk beszámolója:

Ahogyan tavaly lehetőségünk volt Bulgária meglátogatására, idén a felnőtt együttes társaságában tehettük meg ugyanezt Montenegróban. Hétfőn hajnali 4-kor indultunk, így nem sok időnk maradt alvásra, de ezt bőven be tudtuk pótolni a majdnem 20 órás buszút során. Az első estét nem a fesztivál hivatalos szállásán töltöttük, hanem egy közeli kisvárosban, ahol a hangulatos faházak mellett egy medence is várt minket. Ezt a lehetőséget természetesen ki is használtuk. Kedd reggel ismét buszra szálltunk és meg sem álltunk Budváig, ahol a Hotel Loza lett az új otthonunk. Ezt a napot leginkább a strand és a közeli kajáldák felfedezésének szenteltük, de ezen az estén volt a csoportvezetők köszöntője is, ahol Gerda és Tomi képviselt minket. Nekünk addig lehetőségünk volt a városban járkálni, természetesen csak egy megadott időpontig. Szerdán, az esti fellépésre való tekintettel mindent elpróbáltunk a helyszínen, ami egy hatalmas hotel terasza volt. A "színpadi" bejárás után meglátogattunk egy másik strandot, este pedig megkezdődött a készülődés a nyitóceremóniára, ahol a Kalotaszegi és Kalocsai koreókat mutattuk be. Csütörtökön kihajóztunk egy közeli szigetre, ahol megcsodálhattuk a Hawaii Beach-t (ha már az igazi Hawaiira nem jutottunk ki 😀) .
Innen hazatérve ismét a vasalás, sminkelés és öltözés kerített minket hatalmába, mivel aznap este volt a záróceremónia. Pénteken Kotorba buszoztunk el, ahol volt pár óránk megnézni az óvárost, utána pedig egy újabb strand felé vettük az irányt. Miután visszamentünk Budvába, még igyekeztünk kiélvezni az utolsó napsugarakat és lemenni a strandra, este pedig mindannyian bementünk a városba utolsó közös programként. Szombaton éjfélkor még volt időnk szülinapot ünnepelni egy közös koccintás kíséretében, majd kezdetét vehette a végső pakolás. Innen is 4-kor indultunk el, végül pedig fél 9-re értünk haza fáradtan, de rengeteg élménnyel gazdagodva.

Paréj Gábor táncosunk rövid és frappáns beszámolója az útról:

Hát mit mondatnék, szokásos Szilasos fesztivál. A csapat remek, a helyszín gyönyörű volt. A tengerpart megigéző szépségű volt. A táncokat amiket előadtunk vastaps fogadta, kimondhatjuk bátran, nagy sikert arattunk. A fellépések mellett rengeteg szabadidőnk volt. Strandoltunk több helyen is, körbenéztünk a festői óvárosban, bejártuk a város sétáló utcáit is. Sajnos a meghirdetett "fire wall party" elmaradt, de hát rendeztünk mi partyt magunknak is. Nekem hatalmas élmény volt Montenegró, de nem is cséplem tovább a szavakat, minden ifis bátran tudna hosszan mesélni az egész "nyaralásró", mert ahol a mi a csapatunk együtt van, ott mi egymás társaságát élvezve nyaralunk, legyen a fellépések mennyisége sok vagy kevés

logo white

A rákospalotai Szilas Néptáncegyüttes Budapest XV.kerületében a kulturális és civil élet kiemelt résztvevőjévé, mozgatórugójává és formálójává vált. A honlap összegzi az együttes működését.