Hírek

Az Ifik Rimócon táboroztak

A beszámolóink többségét a táncosaink írják. Az Ifik rimóci tábori élményeiről Szűcs Dorka számol be, mely július 18-24-ig került megrendezésre.

Július 18-án délelőtt 10 órakor Újpest-Városkapunál gyülekezett a Szilas Ifi. Úticélunk a Nógrád megyében található Rimóc község volt. Dél körül megérkeztünk a szállásunkra, ami egy nagyon szép, felújított, hosszú parasztház volt, jó nagy udvarral. A táborban 24-en voltunk és 6 fős szobákba lettünk beosztva. Délután már el is kezdődött az első edzésünk, ami négytől hatig tartott. Este csapatokat alakítottunk, sokat játszottunk, majd még egy rövid táncház is belefért az estébe.

Keddtől csütörtökig a programunk úgy zajlott, hogy 9-kor megreggeliztünk, és 10-től ½ 1-ig próbáltunk. Az edzéseken a bemelegítés majdnem egy órás volt, ami után páros táncot, kalotaszegit táncoltunk. A próbák végén kalotaszegi énekeket és csujogatásokat is tanultunk. Ebéd után, a két próba között többször is elmentünk Rimóc nevezetességeit megcsodálni. Kedden a főkötő múzeumot néztük meg, szerdán a babamúzeumot látogattuk meg, ahol gyönyörű szoknyákat csodálhattunk. A délutáni próbákon, mi lányok üveges táncot, somogyit tanultunk énekekkel, csujogatásokkal. A fiúk ezalatt Tomi bácsival verbunkot tanultak. Csütörtökön a délutáni próbán Gerda nénivel aerobikoztunk is!

Az estékre is voltak programok, kedden eljött hozzánk a rimóci néptáncegyüttes vezetője, aki vetítőgépes kiselőadást tartott nekünk Rimócról, a lakosairól, a hagyományokról, a viseletről és a táncról. A többi este folyamán Gerda néni és Tomi bácsi nagyon kitettek magukért, nagyon jó csapatfeladatok voltak, amiken hol a színészi tehetségünket, hol a tánctudásunkat kellett elővennünk mindenféle műfajban. A "gyilkosos" játék is nagyon népszerűvé vált. A késő estéket rövid táncház zárta.

Pénteken Tomi bácsi elutazott, ezért lejött hozzánk helyette Lilla (néni). Reggeli után elmentünk kirándulni Hollókőre! Hosszú túra volt a nagy melegben, de jól bírtuk, összesen 22 km-t gyalogoltunk! Hollókő egy nagyon szép falu, végig szép kis parasztházakkal, sok múzeummal és rengeteg árussal. Sok népviseletbe öltözött nénivel is találkoztunk, akik meséltek nekünk Hollókőről. Nagy élmény volt! Ezután még fölsétáltunk a hollókői várhoz, ahol megcsodálhattuk a várat és a kilátást. Végül hazagyalogoltunk. Nagyon jól éreztük magunkat.

Szombat délelőtt még volt egy próbánk, ez volt a záró, majd a délutáni próba helyett métabajnokságot rendeztünk, ami mindenkit kellően lefárasztott. Ezután elmentünk Mari nénihez, aki egy híres népdalénekes volt, és unokájával együtt énekeltek nekünk rimóci népdalokat. Vasárnap délelőtt szabad program volt, néhányan elmentünk templomba, páran Zumba „ oktatáson” vettek részt, sokat pedig csak egy nagyot pihentek. Ebéd után indultunk haza, majd a busszal 16:15-re érkeztünk meg Újpest-Városkapuba, ahol a szülők már nagyon vártak minket…

A rákospalotai Szilas Néptáncegyüttes Budapest XV.kerületében a kulturális és civil élet kiemelt résztvevőjévé, mozgatórugójává és formálójává vált. A honlap összegzi az együttes működését.